HOME   Historia  KONTAKT
Download
PIENINY I  TATRY 2018

Wycieczka Pieniny- Zakopane

12-13 czerwca bieżącego roku klasa VI, VII oraz niektórzy uczniowie klas gimnazjalnych wybrała  się na wycieczkę szkolną.

Pierwszego dnia obejrzeliśmy Ołtarz Papieski w Starym Sączu i muzeum poświęcone Janowi Pawłowi II. Potem udaliśmy się na zaporę wodną i zamek w Niedzicy.  Z wielką niecierpliwością czekaliśmy na spływ przełomem Dunajca. Podczas ponad dwugodzinnego spływu  podziwialiśmy przepiękne widoki oraz poznawaliśmy historię regionu przekazywaną przez flisaków.  Po przybyciu do Szczawnicy postanowiliśmy zdobyć najwyższy szczyt Pienin właściwych- Trzy Korony. Dzięki przewodnikowi posługującemu się rodzimą gwarą regionu poznaliśmy elementy przyrody ożywionej i nieożywionej. Zapierająca dech w piersiach przepiękna panorama przełomu Dunajca podziwiana z ,, Okrąglicy" zrekompensowała nam trudy wspinaczki.
  Po zejściu ze szczytu udaliśmy się do Poronina, gdzie czekała już pyszna obiadokolacja i wyczekiwany przez wszystkich nocleg. Nocnym rozmowom nie było końca......
  Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po spotkaniu z przewodnikiem udaliśmy się do Starego Kościoła i na cmentarz na Pęskowym Brzysku. Dzięki ogromnej wiedzy przewodnika poznaliśmy historię budowy Kościoła, początków cmentarza oraz spoczywających na nim osób. Dowiedzieliśmy się o także o właściwościach ciemiężycy zielonej oraz zobaczyliśmy kwiaty Lilii Złotogłów- roślin znajdujących się pod ochroną w Polsce. Po modlitwie udaliśmy się do Sanktuarium na Krzeptówkach. Podziwialiśmy wspaniałe wnętrze Kościoła oraz modliliśmy się przy relikwiach Jana Pawła II. Przewodnik zapoznał nas z rolą Kaplicy na Krzeptówkach oraz pięknie opisał Ołtarz Papieski. Po przeżyciach duchowych przyszedł czas na długi spacer Doliną Kościeliską. Przewodnik z niezwykłą pasją zapoznał nas z historią Doliny. Po zakupie tradycyjnych oscypków ruszyliśmy do ,,Basi" na ciepły obiad. Jeszcze tylko obowiązkowy spacer po Krupówkach i powrót do domu.

Górskie wędrówki bardzo nam się spodobały. Wracamy tam za rok! Na tydzień!!!

WYCIECZKA DO BOCHNI I KRAKOWA

Dnia 12 czerwca uczniowie klas młodszych wraz z opiekunami wyruszyli na całodniową wycieczkę do kopalni soli w Bochni oraz Krakowa. O godzinie 8.10 podzieliliśmy się na grupy i zjechaliśmy windą 212m pod ziemię. Było to dla wszystkich prawdziwe wyzwanie. Pod ziemią czekała na nas kolejka zwana przez tutejszych pracowników „Kubą”, która przemierzyła z nami kilometrową trasę pomiędzy szybem Campi i Sutoris. Kolejka została tak nazwana na cześć ostatniego konia, który towarzyszył górnikom podczas pracy. Następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie kopalni. Dzięki multimedialnej trasie turystycznej, za pomocą holograficznych i interaktywnych inscenizacji mogliśmy poznać średniowieczne techniki wydobywania soli, zwyczaje górnicze. Ciekawostką okazała się również Kaplica Św. Kingi, ponieważ jest ona jedynym na świecie kościołem, przez który biegną tory kolejki i przejeżdża pociąg.  Tutaj zdobyliśmy wiele nowych informacji o najstarszej bocheńskiej kopalni soli. Następnie udaliśmy się do Krakowa, pierwszym punktem zwiedzania był Rynek Główny, jeden z trzech największych rynków w Europie. Tu podziwialiśmy kościół Mariacki, Sukiennice, Pomnik Adama Mickiewicza. Z rynku przeszliśmy pod Bramę Floriańską i Barbakan, a w drodze powrotnej skierowaliśmy się na ulicę Franciszkańską 3, gdzie znajduje się Pałac Arcybiskupów Krakowskich ze „słynnym oknem papieskim”, w którym ukazywał się Jan Paweł II kiedy przebywał w Krakowie. Kolejnym naszym celem było Wzgórze Wawelskie – gdzie z zewnątrz obejrzeliśmy Wawel dawną siedzibę władców polskich, byliśmy też przy  sarkofagu pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich oraz Józefa Piłsudskiego Kaczyńskich Na koniec zeszliśmy krętymi schodkami do Smoczej Jamy. Później był czas na zakup pamiątek i rejs statkiem po Wiśle.
Trasa wycieczki  była bogata i atrakcyjna, uczniowie poznali niezwykłe miejsca. „Obładowani” pamiątkami szczęśliwie wróciliśmy do domów. Wycieczka chociaż jednodniowa dała nam wiele radości, dużo wrażeń i wiedzy.

A.D.Baszak

DZIEŃ DZIECKA KLASY VII
   Tegoroczny Dzień Dziecka  spędziliśmy bardzo aktywnie. Wraz z opiekunami: Panią B. Turoń, A. Górgacz oraz Panem W. Mazurem wybraliśmy się na Strzałówkę skąd rozciąga się piękna panorama naszej okolicy. Po upieczeniu kiełbasek na ognisku i spożyciu poczęstunku przygotowanego przez Rodziców udaliśmy się do Pomnika. Po modlitwie  i chwili zadumy powróciliśmy do szkoły.
WYCIECZKA DO KRAKOWSKICH OGRODÓW

3.10.2017r. uczniowie klasy siódmej oraz klas gimnazjalnychDQW pod opieką wychowawców z gimnazjum udali się do krakowskich ogrodów- Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema oraz do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wycieczkę po Krakowie rozpoczęliśmy od zwiedzania z przewodnikiem Ogrodu Doświadczeń. Zwiedzający uczestniczyli w eksperymentach z wykorzystaniem urządzeń, prezentujących różne zjawiska fizyczne i przyrodnicze, a na warsztatach ,,Władcy pierścieni” poznali zjawisko fali stojącej. Zjawisko to zostało przybliżone na przykładzie niezwykłych ,,rurkowych” instrumentów. Nasi uczniowie stworzyli niepowtarzalną orkiestrę, dając koncert znanych melodii pod batutą prowadzącej warsztat. W drugiej części wytwarzaliśmy fale jako mknące przez Ogród dymne pierścienie. Następnie udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, który jest obecnie najstarszym tego typu obiektem w Polsce. Powstały z inicjatywy Komisji Edukacji Narodowej jako zakład pomocniczy katedry chemii i historii naturalnej gromadzi dziś tysiące okazów roślin na powierzchni prawie 10 ha. Ogród odgrywa dużą rolę w rozwoju nauki, edukacji i kultury Krakowa jako miejsce badań, inspiracji artystycznych oraz "żywe muzeum" flory świata. Ogród został wpisany do rejestru zabytków, jako cenny obiekt przyrody, pomnik historii nauki, sztuki ogrodniczej i kultury. Uczniowie mogli zobaczyć niezwykłe okazy roślin z różnych stref klimatycznych. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na pizzę. Do domów wracaliśmy w dobrych humorach, żegnani przez ,,płaczący” deszczem Kraków.

Dorota Szewczyk

Wzcieczka w Pieniny - 09.06.2006
dziecko

9 czerwca 2006r.klasa III i V SP pod opieką wychowawców i rodziców udała się do jednego z najbardziej uroczych zakątków naszego kraju, jakim są Pieniny. Najpierw zatrzymaliśmy się w Niedzicy, gdzie spacerowaliśmy promenadą zapory i podziwialiśmy widoki na: Jezioro Czorsztyńskie, XIV wieczny Zamek w Niedzicy, którego właścicielem jest obecnie Stowarzyszenie Historyków Sztuki oraz ruiny Zamku w Czorsztynie, który był warownią przy granicy z Węgrami, i w którym często gościli Królowie Polski. Następnie wyruszyliśmy na najbardziej znaną atrakcję turystyczną Pienin-spływ tratwami przełomem Dunajca, który jest jednym z piękniejszych przełomów rzecznych w Europie. Podczas spływu, który trwał ok.2 –godzin zachwycaliśmy się malowniczymi krajobrazami, które lezą na terenie Pienińskiego Parku Narodowego i słuchaliśmy legend, opowieści, historyjek, zagadek, które opowiadali flisacy umilając nam szybko płynący czas. A potem chcieliśmy dotrzeć „jak najbliżej nieba”, w błyskawicznym tempie wspinaliśmy się na Sokolicę(747m.n.p.m.), która jest świetnym punktem widokowym. Na ubezpieczonym poręczami wierzchołku spędziliśmy około 1godz., nie mogąc nacieszyć naszych oczu tymi cudownymi widokami na Przełom Dunajca, słowackie Tatry, których szczyty były pokryte śniegiem, co uwidoczniliśmy na zdjęciach. Po przeprawieniu się na drugą stronę Dunajca tratwą poszliśmy zakupić „cenne” pamiątki i posilić się, by móc dotrzeć do dolnej stacji kolejki krzesełkowej i wyjechać na Palenicę. Trzeba przyznać, że dzieci wykazały się niezwykłą odwagą przy tym wyjeździe, natomiast gorzej było z paniami, które wyjeżdżały i zjeżdżały z zamkniętymi oczami. Ale za to na dole czekała na wszystkich nagroda, wyśmienite lody z prywatnej cukierni, które polecił nam Ks. Proboszcz Jan Ochał, za co Mu serdecznie dziękujemy.

Końcowym punktem naszej cudownej wyprawy był spacer Wąwozem Homole, mimo drobnego deszczu wędrowaliśmy w górę zachwycając się malowniczymi kaskadami, które tworzy potok Kamionka. Mimo zmęczenia, wszyscy byli zachwyceni i zadowoleni, a większości najbardziej utkwiły niezapomniane widoki z Sokolicy.

Opracowała: Alicja Baszak

Wycieczka do Sołonki

ww23.09.2014 r. dzieci z kl.0 i 1 były szkolnym autobusem na wycieczce w Sołonce.  Zwiedzały tam Muzeum Regionalne zawierające dawne przedmioty użytku domowego, zbiory archeologiczne, stare fotografie rodzin chłopskich a także  kolekcję strachów polnych.

Wiele radości dało dzieciom tworzenie z nieużytków, jak to jedno dziecko powiedziało gwarą lutecką, z e starych łachów, własnych strachów, które dołączyły do zbioru na przyszkolnej górce w Sołonce.

Mimo niesprzyjającej aury, wycieczkowicze byli  także w tężniach solankowych, gdzie podczas zabaw mogli  wdychać powietrze nasączone jodem. Niektóre dzieci widziały po raz pierwszy prawdziwą studnię, z której można czerpać wodę drewnianym wiadrem, przywiązanym łańcuchem do wału korbowego. Pierwszy dzień jesieni był bardzo zimny , rozpadało sięi nieco wcześniej wróciliśmy do szkoły.

Wycieczka do Zakopanego
  „Widziałem góry większe, wspanialsze i bardziej majestatyczne. W góry piękniejsze od Tatr jednak nie wierzę”. Takimi słowami pisarz Stanisław Zieliński w książce "W stronę Pysznej" opisuje majestat i dostojeństwo Tatr.
    Chcą zachwycić się pięknem naszych Polskich gór, uczniowie klas drugich i trzecich gimnazjum wybrali się 2 i 3 czerwca na wycieczkę do Zakopanego. Wycieczkę prowadziła Pani Marta Białas, a uczniami opiekowali się Pan Dyrektor Antoni Baszak, Pani Edyta Drozd, Pani Dor
Zakopane 2014ota Dobrowolska i Pani Ewa Łuksa. Po górski szlakach prowadził doświadczony przewodnik tatrzański Pan Maciej Bętkowski.
    Pierwszego dnia dotarliśmy nad Czarny Staw Gąsienicowy, zatrzymując się po drodze w schronisku górskim Murowaniec. Do Kuźnic wracaliśmy malowniczym szlakiem przez Dolinę Jaworzynki. Zmęczeni całodzienną wędrówką, nocowaliśmy w domu turystycznym Basia w Poroninie, gdzie czekał na nas pyszny, ciepły obiad i wyśmienite domowe ciasto. Drugiego dnia udaliśmy się Doliną Strążyską do wodospadu Siklawica pod Giewontem. Po południu odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Przyrodnicze Tatrzańskiego Parku Narodowego, zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
    Góry zachwyciły nas swoim dostojeństwem i potęgą. Każdy z nas na pewno jeszcze wiele razy odwiedzi ten cudowny zakątek Polski.

E.Łuksa
Fikoland

Z okazji Dnia Dziecka przedszkolaki odwiedziły Fikoland w Krośnie, gdzie wesoło  spędziły czas. Były zabawy ze śpiewem, malowanie buzi, zabawy w basenie z piłkami oraz  zjeżdżalnie. Czas minął bardzo szybko.

WYCIECZKA DO TRZCINICY

Wycieczka do Trzcinicy W dniu 7maja 2014r . uczniowie klasy I i III szkoły podstawowej wyjechali na całodniową wycieczkę do Trzcinicy i Dębowca.
  W Trzcinicy znajduje się Skansen Archeologiczny,w którym dzieci mogły podziwiać naczynia ,sprzęty sprzed tysięcy lat.Obejrzeli rekonstrukcje domów i fortyfikacji obronnych oraz poznali dawne tradycje. Następnie wszyscy uczestniczyli w lekcji garncarstwa.  Wytworzone przez nas dzieła zostaną wypalone i przesłane do szkoły. W drugiej części dnia zwiedziliśmy Sanktuarium w Dębowcu, gdzie oprowadzający nas ksiądz opowiedział nam historię o spotkaniu Maksyma i Melanii z Matką Boża w La Salette.To był udany wyjazd, a dzieci  poznały wiele nowych informacji.

T.Turoń

Wycieczka do Zagrody Szmer

Przedszkolaki w Zagrozie Szmer.
13 maja gościliśmy juz po raz kolejny w gospodarstwie agroturystycznym Zagroda Szer w Godowej. Na miejscu powitali nas gospod
arze Pani Marta Szmigiel z mężem oraz synkiem Jeremim. Gospodarstwo położone jest wśród lasów i łąk, zamieszkują je prawdziwe zwierzęta konie, owce, kozy, króliki, a nawet świnka wietnamska, które były dla dzieci wielką atrakcją. Dzieci mogły pojeździć bryczką, na kucykach, wziąć udział w wielu konkursach i zabawach, a na koniec zjeść pyszne kiełbaski. Czas upłynął nam bardzo szybko.

WYCIECZKA DO OSP

Przedszkolaki oraz dzieci z zerówki wspólnie gościły u Strażaków z OSP w LutczyOSP z okazji ich święta. Na miejscu powitali nas druhowie strażacy, którzy zaprezentowali wyposażenie wozów strażackich, każdy mógł przymierzyć hełm strażacki,  ubrania które strażacy wkładają do pożaru, wejść do kabiny oraz posiedzieć za kierownicą wozu strażackiego. Dzieci obejrzały torbę, w której znajdują się przedmioty potrzebne do ratowania życia, a niektórzy zostali  przypięci do deski przeznaczonej do transportu rannych.     Dzięki tej wizycie dzieci dowiedziały się na czym polega praca strażaków, jakim sprzętem się posługują, jak zachować się w trakcie pożaru. Przypomniały także jaki jest numer alarmowy. Na koniec strażacy podarowali wszystkim słodycze, a dzieci pięknie podziękowały za poświęcony czas.  Z okazji majowych obchodów dni ochrony przeciwpożarowej Przedszkolaki zostały również obdarowane wieloma prezentami, w tym między innymi światełkami odblaskowymi, które zapewnią im bezpieczeństwo na drodze.

CENTRUM DZIEDZICTWA SZKŁA - 27.03.2014

Dzieci z „zerówki” i 3 uczennice z kl.4wraz z nauczycielką Marią Boho oraz trzema mamami  były na wycieczce autokarowej w Krośnie w Centrum Dziedzictwa Szkła. Atrakcji było bardzo dużo: doświadczenia ze światłem, laserami i szkłem – fizyka dla najmłodszych; oglądanie wystawy szkła artystycznego i użytkowego; jak powstają witraże,  jak szlifowane są wyroby szklane i malowane; oglądanie pracy hutników, pieców hutniczych,ds  wydmuchiwania z lawy szklanej różnych przedmiotów; samodzielne wybijanie w rozgrzanej lawie szklanej pamiątkowych medali z napisem „Krosno miasto szkła”. Dzieci miały  także okazję samodzielnie malować na szkle i każde z nich swoja pracę dostało  na pamiątkę do domu, do powieszenia na ścianie.

Dziękujemy pracownikom Centrum  Dziedzictwa Szkła za transport
z Lutczy do Krosna i z powrotem oraz miłą atmosferę podczas pobytu u Nich.

M.BOHO

Wyjazd do kina i teatru

13 marca Zespól Katolickiego Teatru Edukacji z Krakowa zaprosił uczniów klas I-III na spektakl pt.”Bajka dobrym Szewczyku”, bohaterze który  nigdy nie pozostawał obojętny wobec potrzebujących. Wartka akcja i zaskakujące zakończenie spektaklu, kiedy to okazało się, że poszukiwaną księżniczką  Mortadelą była uczennica klasy I z naszej szkoły sprawiło, że wszyscy dali się porwać magii teatralnego świata. Każde z przedstawień w wykonaniu aktorów KTE z Krakowa niesie walory wychowawcze ,to ostatnie uczy nas „ aby tak żyć, żeby dla każdego dobrym być”

4 marca najmłodsi uczniowie obejrzeli w rzeszowskim kinie Helios film pt. „Największy z cudów”, który ukazuje cud jakim jest Msza Święta. Jest to wyjątkowy film, film dla wszystkich, przy którym można się zatrzymać
i pomyśleć co dla nas w życiu jest najważniejsze. Wyjazd zorganizowała pani Teresa Turoń.
 Również 4 kwietnia dzieci miały możliwość wyjazdu na film pt.„Karol, który został świętym”, który opowiada o młodości Jana Pawła II. Po seansie ks. Wojciech, który był organizatorem naszej wyprawy zabrał nas na wiosenny spacer nad Wisłok.

A. Dobrowolska-Baszak

Puławy 2014
 W dniu 5.02.2014r. został zorganizowany wyjazd na narty ppdo miejcowości Puławy. Warunki pogodowe były bardzo dobre. Stok był dobrze przygotowany, chociaż miejscami na dużych trasach zdarzały się odcinki oblodzone. W wyjeździe uczestniczyła młodzież z gimnazjum, jak i dzieci ze szkoły podstawowej. Dołączyły do nas grupy z Niebylca i  Gwoźnicy. Poczatkujący mieli możliwość nauki pod czujnym okiem instruktorów, dla nich był wyznaczony mniejszy stok z wyciągiem talerzykowym. Narciarze zaawansowani mogli doskonalić swoje umiejętności na średnim i dużym obiekcie, gdzie był wyciąg krzesełkowy. W czasie przerwy obiadowej uczestnicy mogli wzmocnić swoje siły i podzielić się pierwszymi wrażeniami. Po całodziennym wypadzie wróciliśmy wszyscy cali i bardzo zadowoleni. Na usta cisneło się jedno pytanie - kiedy następny wyjazd na stok?
                                                                                        Monika Sieczkowska
WYCIECZKI PRZEDSZKOLAKÓW

Dzieci z przedszkola wraz z nauczycielkami odbyły w październiku i listopadzie kilka wycieczek.

Były w kinie Sokół w Strzyżowie na bajce pt. „ Franklin i skarb Jeziora”. Dla wielu z nich był to pierwszy pobyt w kinie.

Następnie dzieci odwiedziły nadleśnictwo w Strzyżowie, gdzie dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy o pracy leśników. Mogły także zobaczyć zwierzęta zamieszkujące nasze lasy.

Miały także okazję na wesołą zabawę w centrum zabaw Krasnale w Strzyżowie.

Marta Pszonka

WYCIECZKA NA STRZAŁÓWKĘ

st  W dniu 31 października 2013r. uczniowie klasy IV, jak co roku przed dniem Wszystkich Świętych, udali się na Strzałówkę. Celem tej wyprawy było uporządkowanie pomnika poświęconego pamięci zabitych tam w 1943r. mieszkańców naszej wsi. Tego dnia nasza miejscowość spowita była gęstą mgłą, jednak po wyjściu na szczyt przywitała nas piękna słoneczna pogoda. Uczniowie uporządkowali pomnik i zapalili znicze. Modlitwę w intencji zmarłych poprowadził ks. Wojciech Niemiec. Następnie zapaliliśmy ognisko a dzieci zorganizowały szereg ciekawych zabaw. Była to bardzo udana wycieczka. W przyszłym roku również odwiedzimy to miejsce.

D.Dobrowolska

Wycieczka klasy O
kl  3 pażdziernika 2013r. dzieci z "zerówki wraz z wychowawczynią Marią Boho były szkolnym gimbusem na wycieczce w Strzyżowie.
    Dla niektórych była to pierwsza przejażdzka autokarem.
W nadleśnictwie najbardziej podobały się zwierzęta z naszych lasów.
W remizie Państwowej Straży Pożarnej dużo emocji wzbudził pokaz prawdziwego alarmu.
Wszystkie dzieci wiedzą, że żaden guzdrała i maruda nie może być strażakiem.

Wycieczka do Krakowa

3 października 2013 r. uczniowie klas III gimnazjum i VI klasy szkoły podstawowej pod opieką swoich wychowawców oraz p. Marty  Białas udali się do Krakowa. Głównym celem wycieczki było zgłębienie praw przyrody w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema i Muzeum Inżynierii Miejskiej. Mimo chłodu uczniowie  z zainteresowaniem zgłębiali prawa  oo  aktywnie łącząc zabawę z edukacją fizyki Podczas warsztatu Trąbka kibica poznali fizyczne aspekty dźwięku, a swoje umiejętności wokalne mogli zaobserwować na ekranie oscyloskopu. Sukcesem zakończyła się wybuchowa lekcja; uczniowie z dużą dokładnością wyznaczyli prędkość dźwięku. Zainteresowaniem cieszyły się wystawy: interaktywna ,,Więcej światła" i  ,,Dookoła koła”.  Uczniowie poznali naturę światła oraz sposoby jego wytwarzania na przykładzie: żarówki, świetlówki i diody LED, zapoznali się z historią koła. Wiele pozytywnych emocji wyzwoliły obie te wystawy, ponieważ wszyscy mogli dotknąć każdego elementu wystawy. Sympatyczna młodzież naszej szkoły za zachowanie, uwagę i zaangażowanie została pochwalona przez panią przewodnik.

D. Szewczyk

Dziękujemy serdecznie Panu Rafałowi Sworst, który naszym uczniom zapewnił dodatkowe atrakcje w Ogrodzie  Doświadczeń.

D.Szewczyk

"Poczuć smak nowoczesności"

2 października uczniowie klas I-III wyjechali na wycieczkę autokarową do Rzeszowa-Jasionki.   sa
Pierwszym punktem programu wycieczki  było zwiedzanie lotniska. Najpierw odwiedzili straż pożarną  każdy otrzymał identyfikator, a następnie przechodzili przez „bramkę” tak, jak pasażerowie samolotu. Strażacy pokazali dzieciom samochody , ich wyposażenie oraz pokazy gaśnicze.
Następnie dzieci zobaczyły jak wygląda praca na lotnisku, obejrzały nowy (oddany ok. 1,5 roku temu) nowoczesny terminal, a z tarasu widokowego mogły obserwować  start i lądowanie samolotów.
Kolejnym punktem było obejrzenie nowoczesnej, multimedialnej fontanny, a później zwiedzanie Muzeum Dobranocek, w którym uczniowie mogli spotkać wielu znanych bohaterów bajek.
Największe zaciekawienie wzbudziły autentyczne kukiełki z bajki „Jacek i Agatka”

Po zakupieniu pamiątek udali się uliczkami Rzeszowa na stację PKP, następnie choć  trochę  zmarznięci,szczęśliwie powrócili do domów.                                                 A. D. Baszak

"Trzy Świnki"

trzy    29.05.2013. Dzieci z kl.0 wyjechały do Rzeszowa, do Podkarpackiej Filharmonii aby obejrzeć z okazjii Dnia Dziecka bajkę muzyczną pt. "Trzy świnki" wystawianą przez teatr z Częstochowy. Prawdziwa sala widowiskowa, gra świateł była dodatkowa atrakcją dla dzieci. Po spektaklu każdy otrzymał na osłodę od pracowników filharmonii cukierka.

M. Boho

Pokazy z fizyki 2013

Dnia 10.05.2013r. uczniowie gimnazjum im. Świętej Rodziny wraz   ppp
z opiekunami : p. D. Szewczyk, p. D. Dobrowolską i p. M. Białas wzięli udział w pokazach z fizyki. Pokazy odbyły się w budynku Zespołu Sal Wykładowych Politechniki Rzeszowskiej. Uczniom zostały przybliżone tajemnice kilku dziedzin fizyki : mechaniki, ciepła, niskich temperatur, elektromagnetyki i optyki.  Ciekawe doświadczenia przeniosły widzów w magiczny świat tego wspaniałego przedmiotu. Co odważniejsi mogli zgłosić się do pomocy przy niektórych doświadczeniach.

Wizyta w OSP w Lutczy

Zyczenia strażakom z OSP w Lutczy, z okazji ich święta składały ospdzieci z "zerówki" oraz przedzkolaki.

Strażacy pokazali im sprzęt pożarniczy, auta strazackie, dzieci nawet mogły lać wodę z "prawdziwego węża" oraz były na wieży miejscowej remizy.

Radości było wiele z zabaw z prawdziwymi strażakami... Na osłodę maluchy zostały obdarowane słodyczami.

M. Bocho

KROSNO MIASTO SZKŁA
Krosno               Wycieczka klas IV-VI SP do Krosna ,,Miasta Szkła”.

15.10.2012 udaliśmy się do Centrum Dziedzictwa Szkła, które zachowuje dziedzictwo przeszłych pokoleń, dbający o piękno krośnieńskiego szkła. Zwiedzanie rozpoczęliśmy na najniższym poziomie kilkukondygnacyjnego budynku wkomponowanego we wzgórze. Widzieliśmy tutaj piec, hutników, obejrzeliśmy metody ręcznego formowania szkła, dotykaliśmy narzędzi, rozmawialiśmy z hutnikami. Kolejnym etapem zwiedzania były warsztaty. Spróbowaliśmy swoich sił przy stanowisku malarskim, warsztacie grawera, zaprojektowaliśmy dekoracyjne motywy na szklankach. Na wyższych piętrach zaprezentowano nam film o tradycjach hut krośnieńskich oraz rozmaite wyroby szklane, wystawy o charakterze artystycznym różnorodne szklane rzeźby.

Dopełnieniem wycieczki było zwiedzanie odrzykońskiego zamku, zapoznanie z jego historią, wspinaczka po wyznaczonych skałkach, przebieranie się w stroje rycerskie, wspólne zdjęcia przy gilotynie, pieczenie kiełbasy pośród ruin zamku. Atrakcji było co nie miara.

U.SZurlej

Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie
Wycieczka do Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie                        muz

16 października 2012 r. uczniowie klas drugich gimnazjum,  pod  opieką p. E. Łuksy,  p.T Książek
i p. D. Szewczyk udali  się do Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie . Uczniowie poznali metody  ręcznego formowania szkła. Odważni ochotnicy wydmuchiwali za pomocą piszczeli szklane bańki. Poznali techniki tworzenia witraży, zdobienia szkła na stanowisku malarskim i warsztacie  grawera.
 Z zainteresowaniem obserwowali jak ze szklanych rurek, dzięki palnikowi gazowemu , powstają   pełne uroku drobne szklane przedmioty.  Szklane dzieła podziwiali oglądając tematyczne wystawy: ,,Światowe    marki”, ,, Niewdrożone    wzory”, ,,Kamienie milowe”, ,,Szkło Podkarpackich Hut”. Dużym zainteresowaniem młodzieży cieszyła się interaktywna wystawa ,,Szkło
w fizyce” . Pani przewodnik pochwaliła naszą młodzież za zachowanie.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na starym cmentarzu i uczniowie odmówili modlitwę za zmarłym  Mateuszem.

WYCIECZKA KLASY 0

18.09.2012 r.

Dzieci z kl.0 wybrały się szkolnym autobusem na wycieczkę do Strzyżowa.      0
Wyprawa składała sie z trzech części:

I - Wizyta w Nadleśnictwie Strzyżów - wysłuchanie opowieści o pracy
leśnika, o prawidłowym zachowaniu się w lesie,

oglądanie filmów dydaktycznych o tej tematyce i eksponatów w miejscowym muzeum leśnictwa.

II - Wycieczka po remizie Państwowej Straży Pożarnej - oglądanie sprzętu gaśniczego i ratunkowego, zaimprowizowanego przez strażaków "alarmu", próba lania wody przez węża, przymierzanie strojów strażaków. Utrwalenie znajomości telefonicznych numerów alarmowych.

III - Zabawy w strzyżowskim Ogródku Jordanowskim
Radości i wrażeń było wiele, a słoneczko na zakończenie lata
świeciło mocno.                                                                                              M.BOHO

Wycieczka na Strzałówkę

11 września  uczniowie klasy III z wychowawczynią i kilkorgiem rodziców wybrali się na Strzałówkę. Pogoda była piękna , wprost wymarzona na wędrówkę. Po drodze podziwialiśmy piękne luteckie pola i lasy. Powtarzaliśmy przy okazji wiadomości dotyczące warstw i rodzajów lasów. Po wyjściu na sam szczyt Strzałówki nie mogliśmy się nie zachwycać cudownością widoków. Po krótkim odpoczynku rozbiegliśmy się w poszukiwaniu chrustu na ognisko. Nasi rodzice w tym czasie rozpakowali prowiant i rozdzielili go pomiędzy wszystkie dzieci. Po rozpaleniu ogniska, upiekliśmy kiełbaskę, jabłka, a następnie zjedliśmy przygotowane przez rodziców słodycze.  Wychowawczyni zorganizowała dla nas zawody
i gry sportowe. Potem urządziliśmy sami zabawy: w chowanego, w rycerzy, w wilki i w inne, wymyślone i znane tylko nam zabawy. Po kilku godzinach wracaliśmy szczęśliwi, najedzeni i umorusani pod szkołę. Już teraz zaplanowaliśmy, że w przyszłym roku odwiedzimy Strzałówkę.

Gorąco dziękujemy naszym rodzicom za pomoc w przygotowaniu wycieczki. Dziękujemy za zakup prowiantu i słodyczy oraz za opiekę nad nami. Szczególne podziękowania kierujemy do pana Witolda Korabia za to, że quadem wywiózł naszego niepełnosprawnego kolegę na sam szczyt  wzgórza oraz zwiózł go z powrotem. Dziękujemy również za wywóz prowiantu na ognisko.

Dzieci z klasy III wraz z wychowawczynią.

Wyjazd do Filharmonii im. A.Malawskiego

30.05.2012 r.

Dzieci z klasy 0 wyjechały do Filharmonii Podkarpackiej im. Artura fil Malawskiego na MUZYCZNE WĘDRÓWKI PO EUROPIE: „Zaczarowany świat bajek”. Był to specjalny koncert z okazji Dnia Dziecka połączony ze świetną zabawą w odgadywanie zagadek muzycznych. Maluchy obejrzały i wysłuchały orkiestry symfonicznej dyrygowanej przez p. Bohdana Jarmołowicza. Solo na różnych instrumentach grał p .Jerzy Karwowski, piosenki z dobranocek śpiewał p. Jacek Kotlarski, a całą imprezę prowadziła p. Monika Szela. Na koniec wszyscy uczestnicy imprezy otrzymali drobne podarunki.

Wyjazd do teatru im. Wandy Siemaszkowej

wy    W  dniu 24.05.2012r. uczniowie naszego gimnazjum  udali się do Rzeszowa  na spektakl pt. ,,Ożenek” oraz  XIV pokazy z fizyki,  zorganizowane przez Politechnikę Rzeszowską.  Najpierw  wszyscy udali się do Teatru  im. Wandy  Siemaszkowej na zabawną komedię  Gogola. Następnie po krótkim spacerze po starówce Rzeszowa  pojechaliśmy na pokazy doświadczeń z optyki, prądu, termodynamiki, promieniowania itp. Prezentowane były zarówno eksperymenty trudne lub wręcz niemożliwe do wykonania w szkolnej pracowni fizycznej jak i te, które przy pomocy prostych środków można przeprowadzić we własnym zakresie w szkole lub w domu.

Dorota Szewczyk

Wycieczka do remizy strażackiej.

7.05.2012 r.

Dzieci z klasy 0 zabrały przedszkolaków i poszły na wycieczkę do remizystr strażackiej. Druhowie pokazali im sprzęt gaśniczy, stroje odświętne i robocze, samochody bojowe. Była okazja aby porozmawiać o zapobieganiu pożarom, posiedzieć w samochodzie, posłuchać syreny, przymierzyć hełm strażacki. Dzieci złożyły na ręce Pana Naczelnika najlepsze życzenia dla wszystkich strażaków. Na koniec zostały obdarowane słodyczami.

WYCIECZKA DO ŁAŃCUTA

lan  W dniu 26.04 2012 klasa I SP była na wycieczce jednodniowej w Łańcucie. Uczestnicy wycieczki zwiedzili zamek Lubomirskich i Potockich, podziwiali piękne pokoje , stare naczynia , zegary, obrazy oraz meble. Wszyscy słuchali z uwagą informacji o dawnych dziejach Polski. Największy zachwyt wzbudziła oranżeria, piękny wiosenny park i mnóstwo rzadkich okazów kwiatów. Dzieci z uwagą oglądały stare powozy i karety. W wycieczce brały również udział dwie mamy pełniąc opiekę nad uczniami. Towarzyszyła nam cudowna pogoda.

Teresa Turoń

Karlików w styczniu 2012

kar    20 stycznia uczniowie naszej szkoły po raz kolejny pojechali na narty do Karlikowa.
W moim przypadku był to pierwszy wyjazd bez rodziców i dlatego był dla mnie wielkim przeżyciem. W wycieczce towarzyszyli nam koledzy i koleżanki ze szkół w Niebylcu
  i Gwoźnicy. Pogoda nam  sprzyjała i mogliśmy nareszcie cieszyć się jazdą na nartach do woli. Trasa zjazdowa była długa, ale na szczęście niezbyt stroma i dobrze przygotowana – co szczególnie ważne dla początkujących narciarzy. Pewnym problemem był dla mnie wyciąg orczykowy, ale przy pomocy pana dyrektora i z tym kłopotem udało mi się poradzić. Niektórym zdarzały się wywrotki, ale na szczęście wszystkim udało się wrócić zdrowo do domu. Wieczorny powrót autobusem do Lutczy bardzo nam się dłużył, ale już teraz niecierpliwie oczekujemy na kolejny wyjazd.

Kasia Sikora
Wycieczka na Strzałówkę.

Jak co roku w dni zaduszne, wiele klas SP i G wraz z wychowawcami udało   znicz się na cmentarze naszej miejscowości aby zapalić znicze, pomodlić się za duszami zmarłych.

Tego roku 9 listopada uczniowie klasy V udali się również na Strzałówkę. Celem głównym tej wycieczki było uporządkowanie pomnika poświęconego pamięci rozstrzelanych tam mieszkańców naszej miejscowości w 1943r. Uczniowie złożyli kwiaty i zapalili znicz. Odmówiliśmy tam również modlitwę w intencji zmarłych.

Korzystając z dostępnych źródeł historii przywołaliśmy także wspomnienia dotyczące wydarzeń związanych z tym miejscem.

Tego dnia mieliśmy piękną, słoneczną pogodę dlatego też rozpaliliśmy  ognisko w miejscu gdzie na najwyższym z drzew powiewa nasza flaga narodowa. Wraz z klasą V była również uczennica klasy II i uczeń klasy IV SP. Integracja wszystkich uczniów była bardzo udana.

W wycieczkę włączyli się również rodzice którym bardzo dziękuję za okazaną pomoc i dozę humoru, który zapewne wszystkim nam się udzielał. Cała nasza wyprawa była wspaniała, aż nie chciało się wracać J

D.Dobrowolska

WYCIECZKA SZKOLNEGO KOŁA CARITAS

W dniu 3 .10 klasa pierwsza,czwarta SP i uczniowie ze SzkolnegoKola Caritas   CARITAS uczestniczyli w wyciecze jednodniwej do Wadowic ,Inwałdu i    Kalwarii Zebrzydowskiej.Wędrowaliśmy śladami bł. Jana Pawła II.Obejrzeliśmy osobiste rzeczy naszego wielkiego Rodaka.Byliśmy przy jego rodzinnym domu.Potem zwiedzaliśmy Park Miniatur w  Inwałdzie.To najpiękniejsze dzieła architektury i rzeżby zcałego świata.Nie zabrakło też miejsca na zabawę.Na koniec odwiedziliśmy ulubione sanktuarium Wojtyłów w Kalwarii Zebrzydowskiej.Wszyscy zachwyceni byli tym niezwykłym miejscem. To udana wycieczka. Postanowiliśmy jeszcze tam powrócić.

T.Turoń

Wycieczka w Bieszczady

23 września 2011r. uczniowie klasy II i III wraz z wychowawczyniami oraz kilkorgiem rodziców wybrali się na wycieczkę w Bieszczady. Pogoda nam wyjątkowo sprzyjała – nie było deszczu, ani skwaru, ot, tak w sam raz, pogoda na wędrówkę. Do Brzegów Górnych dojechaliśmy ok. 9.00. tam spożyliśmy lekkie śniadanie, ale gdy spojrzeliśmy na cel naszej wędrówki – Połoninę Wetlińską – to stwierdziliśmy, że dodatkowe kanapki na szczycie będą niezbędne. Wyruszyliśmy … i okazało się, że wyłoniło się kilku „liderów”, za którymi szybko podążyła pani Ania Pitera, sprawując nad nimi opiekę. Duża grupa dzieci pokonywała drogę równym, spokojnym krokiem. „Peleton” zamykało kilkoro opieszałych pod opieką pani Ali Baszak, która niejednokrotnie taszczyła plecaki maruderów. Gdy doszliśmy na sam szczyt, oczom naszym ukazał się przepiękny widok. Połoniny pokryte zżółkłą trawą, przesłonięte gdzieniegdzie mgłami,
a w dole wspaniałe bieszczadzkie lasy, no i parking, na którym stał nasz autokar. Żartowaliśmy, że dotarliśmy do nieba i jesteśmy jak aniołki  szybujące w obłoczkach. Po spałaszowaniu tego co wzięliśmy ze sobą i dokupiliśmy w Chatce Puchatce, udaliśmy się w drogę powrotną, która nie była wbrew pozorom, wcale łatwa. Nie obyło się bez potknięć, a nawet rozdartych spodni. Po podzieleniu się wrażeniami, przyniesionymi z Połoniny, wyjechaliśmy w kierunku Soliny. Tam zwiedzaliśmy zaporę, podziwialiśmy olbrzymie ryby, pływające tuż przy niej oraz śmieszne rowerki wodne

w kształcie kolorowych samochodzików. No i wreszcie to, co najbardziej lubimy – zakup pamiątek! Czego tam nie było! Pałeczki z bąbelkami, widokówki, maczugi. Maskotki, breloczki no i hit wycieczki – miecze!

Wracaliśmy do domu zadowoleni i pełni wrażeń. Będziemy tęsknić za Bieszczadami i na pewno kiedyś tam wrócimy.                                                                    L.Gołda

"Zagroda Szmer"
     zagroda

We wtorek 14 czerwca przedszkolaki z Przedszkola Samorządowego gościły w gospodarstwie agroturystycznym „Zagroda Szmer ‘’ w Godowej.  Dzieci miały okazję do przejażdżki  bryczką, jazdy na kucykach,  zabawy na placu zabaw oraz wspólnego pieczenia kiełbasek. Odwiedziły też minizoo, gdzie mogły karmić owce, kózki i króliki.

Wielka Parada Smoków
  zagroda

W dniu 4 czerwca 2011r. klasa I, wraz z wychowawcą i bliskimi z rodziny, uczestniczyła w wycieczce do Krakowa. Największą atrakcją  była Parada Smoków na Rynku w Krakowie. Smocze potwory inspirowane były nordyckimi motywami, jedne przerażające inne groteskowe, ale wszystkie zachwycające. Dzieci zwiedzały też zabytki Krakowa – Sukiennice i Kościół Mariacki, odwiedziły Smoka Wawelskiego.

Ostatnim punktem wycieczki był Ogród Zoologiczny. Dla niektórych uczestników wycieczki było to pierwsze tak bliskie spotkanie
z egzotycznymi zwierzętami.

A. Ladzińska

Michayland 2011
michay        Dzieci z zerówki wraz z wychowawczynią i kimś bliskim z rodziny uczestniczyły w XXVII Pielgrzymce Dzieci do Miejsca Piastowego.
MICHAYLAND 2011 przebiegał pod hasłem " Razem z Janem Pawłem szukajmy pasji życia" - było to dziękczynienie za beatyfikację JP II.

Przed mszą świetą oraz na koniec uroczystości koncertował i bawił dzieci zespół "Promyczki dobra" z Nowego Sącza. Uczestnicy mieli  bardzo wiele atrakcji /wszystkie bezpłatne/. Zabawy w sektorach to m.in. warsztaty cyrkowe, rogrywki w piłę nożną, hokej na trawie, bieg z przesszkodami, malowanie, sztuka origami, pokazy policji i straży pożarnej, ściana do wspinaczki górskiej, dmuchane skoko zabawy, samochodziki , przejażdżki konne. W czasie spotkania dzieci otrzymały ciepły posiłek, napoje, słodycze, różne pamiątkowe gadżety oraz nagrody.
 Dzieci oglądały także wystawę prezentującą miejsca na Podkarpaciu, które odwiedził Ojciec Święty.

Dziękujęmy Siostrom Michallitkom oraz pozostałym organizatorom, sponsorom, za piękne przeżycie duchowe oraz wspaniałą zabawę.
Przedszkolaki na wyjeździe.

00   Tak wesoło bawiły się przedszkolaki, z okazji Dnia Dziecka w parku rozrywki    FIKOLAND w Krośnie, do którego wyjechały 31 maja wraz ze swoimi nauczycielkami i rodzicami. Dzieci wróciły do przedszkola pełne wrażeń żałując, że ten dzień tak szybko minął.

Nasza wycieczka - 25.05.2011
    Nasza wycieczka miała miejsce 25 maja. Wyjechaliśmy o godz. 5.00. Pojechało na nią  51 Sącz osób, w tym 3 nauczycieli. Celem naszej podróży było obejrzenie Ołtarza Papieskiego i Sali Pamięci Jana Pawła II, źródełka Św. Kingi, Bramy Węgirskiej i rynku w Starym Sączu, zwiedzenie skansenu taboru kolejowego w Chabówce i dobra zabawa w wesołym miasteczku w Rabce. Całej wycieczce towarzyszyło wielkie zaciekawienie związane z atrakcjami w Rabkolandzie.
         Kiedy dojechaliśmy do Starego Sacza, jako pierwszy obejrzeliśmy Ołtarz Papieski. To tutaj Jan Paweł II kanonizował świętą Kingę. Natomiast w Sali Pamięci pomiędzy gablotami znajdują się meble z Mszy św. kanonizacyjnej w Starym Sączu tzn. papieski tron kanonizacyjny, meble asysty i ambonka. Na ścianach dominuje wystawa fotograficzna. Można zobaczyc również ekwipunek osobisty Ojca Świętego do turystyki pieszej.
         Następnie zwiedzaliśmy skansen w Chabówce. Skansen ten jest nie tylko największą tego typu ekspozycją w Polsce, ale także najczęściej odwiedzaną. Na stale poszerzaną ekspozycję składają się parowozy, lokomotywy elektryczne i spalinowe, wagony oraz tabor specjalny taki jak żurawie, pługi śnieżne itp.
          Kolejnym punktem naszej wyprawy był Rabkoland. Jest to jeden z czterech stacjonarnych lunaparków Polsce, o powierzchni 2 ha. Na jego terenie znajduje się Muzeum Orderu Uśmiechu i Muzeum Rekordów i Osobliwości. Jest tam wiele atrakcji dla dzieci i młodzieży. Każdy świetnie się tam bawił i miło spędził czas.
         Ostatnim punktem naszego wyjazdu kino 5D w Nowym Sączu, gdzie obejrzeliśmy filmy pt. „Historia Polski” oraz  „Wnętrze Ziemi” .
Była to kolejna udana wycieczka. Do domów wróciliśmy ok. godz. 22.00
R.Nawój
 Wycieczka do Medyni Głogowskiej

medynia     W dniu 8 października 2010 klasa III i IV szkoły podstawowej uczestniczyły w wycieczce całodniowej do Medyni Głogowskiej . Wyjazd odbył się w ramach programu „Zielonej Sieci Mój Wisłok” . Uczniowie udali się najpierw do punktu recyklingowego w Rzeszowie oraz na ścieżkę edukacyjną do lasu w ramach edukacji ekologicznej . Zajęcia prowadzone były w bardzo atrakcyjny sposób przez p. biolog  (przewodnika)  . Następnie udaliśmy się do Medyni Głogowskiej , gdzie uczniowie mogli zapoznać się z dawnymi tradycjami i zwyczajami oraz z techniką wyrobu naczyń glinianych. Przy tej działalności twórczej było mnóstwo radości , a każdy uczestnik przywiózł ze sobą własnoręcznie wykonane naczynie gliniane.

T.T.

Klasa "0" w OSP Lutcza
straz

6 maja 2010 dzieci  z "zerówki" były na wycieczce w remizie OSP w Lutczy, złożyły życzenia z okazji Dnia Strażaka, miały okazję poznać sprzęt ratunkowy: porozmawiać o zapobieganiu pożarom.                                                                                                                                                                                                      M.B.

Klasa "0 i 1" w teatrze Maska
maska

W dniu 20.04.2010 r. dzieci z "zerówki" i klasy pierwszej pojechały autokarem szkolnym do teatru MASKA  w Rzeszowie i oglądały tam widowisko pt. "Czarnoksiężnik z krainy Oz". Dzieci najmłodsze, które były po raz pierwszy w prawdziwym teatrze brały tam także udział w lekcji  muzealnej,  poznały róże rodzaje lalek teatralnych, miały okazję je animować, wzbogaciły także swoje słownictwo.
Wszyscy uczestnicy wyjazdu spacerowali także po rzeszowskim rynku, przy pomniku Tadeusza Kościuszki,
a także oglądali przy ratuszu m.in.  tablice eksponujące ofiary katastrofy samolotowej w Smoleńsku, pochodzące z Podkarpacia.                                                                                                                     M.B.

Nasze maluchy na wycieczce
nadle 7.10.2009 r. dzieci z oddziału przedszkolnego i klasy 1 były na wycieczce w Strzyżowie.
Pan Roman Kula, leśniczy z Nadleśnictwa  Strzyżów ciekawie opowiadał o życiu zwierząt w naszych lasach, oprowadził po muzeum, przedstawił film dydaktyczny przybliżający dzieciom znaczenie pracy leśniczych.
Następnie wycieczkowicze przejechali "ciuchcią" uliczkami miasta i przez kolorowy, jesienny las aż do strażnicy Zawodowej Straży Pożarnej, gdzie już czekali strażacy z pokazem sprzętu ratowniczego, przeciwpożarowego i przeciwpowodziowego.
Mimo, że słoneczko nie chciało w tym dniu świecić humory dopisywały.                                                        M.B.

Wycieczka nad Morze Bałtyckie 14-17 maja 2008r
  13 maja wieczorem uczniowie klas I,V,VI,Ia,Ib,IIa wraz z opiekunami wyjechali w bardzo daleką podróż - nad nasze Morze Bałtyckie.   morze
Następnego dnia już o 4.15 rano :) zwiedzaliśmy tężnie w Ciechocinku, a godzinę póżniej rynek w Toruniu. Tego samego dnia udaliśmy się do Piwnic niedaleko Torunia, do Obserwatorium Astronomicznego - ot taka mała lekcja fizyki i matematyki :).
Kolejnym punktem zwiedzania był zamek w Malborku - istne cudo.
Wieczorem dotarliśmy na miejsce naszego noclegu w Straszynie nieopodal Gdańska. Drugi dzień to zwiedzanie Westerpllate i spacer po Gdańskiej Starówce zakończony pod Stocznią Gdańską  - tylko 7 km :).
Nie sposób wymienić wszystko co tam widzieliśmy : zabytkowe kamienice, kościoły, pomniki - ogrom naszej polskiej historii.
Tego dnia pojechaliśmy na sopockie molo, a tam nasze piękne polskie morze, którym wszyscy byliśmy oczarowani.
Trzeciego dnia uczestniczyliśmy w koncercie organowym w Katedrze Oliwskiej, a następnie udaliśmy się do Gdyni na rejs statkiem po porcie i zwiedzanie Oceanarium. Była też plaża i kąpiel naszych wspaniałych wychowanków, którzy zachwyceni pogodą i pięknem morza moczyli się w ubraniach>
A pogoda jaka nam towarzyszyła w te dni to był chyba dar od samego Pana Boga .
Szkoda, że wszystko co dobre i piękne szybko się kończy.
D.D.
Roweróweczka  28.09.2006
rower   Dnia 28 września klasa 2a i część klasy 3a pojechała na wycieczkę rowerową.
 Rano ok. godziny 8:00 wyjechaliśmy spod szkoły.
 Pierwszym punktem rowerówki był rezerwat Prządki w Czarnorzekach,
 gdzie po obejściu parku zrobiliśmy wspólne ognisko.
 Po odpoczynku pojechaliśmy w dalszą trasę czyli do zamku Kamieniec.
 Tam przewodnik opowiedział nam ciekawą historię zamku.
 Po czasie przeznaczonym na obejście budowli,ruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły.
 Mimo zabawnych perypetii rowrówkę należy zapisać do udanych, bo pogoda jak i humor uczestników dopisał.
                     autor: dorka
Częstochowa _ Ojców 16.06.2006

dziecko    16 czerwca 2006 uczniowie trzecich klas gimnazjalnych: A i B ze swoimi Wychowawcami i  księdzem Katechetą wybrali się do Częstochowy. Przybyli o świcie, weszli przez papieską bramę zanim zrobiło się tłoczno.    Uczestniczyli w porannej mszy św. w kaplicy Cudownego Obrazu.

A potem widziano ich na wałach, w skarbcu i na wieży.

Po południu pojechali do Ojcowa. Ładne widoki: zamek w Ojcowie, muzeum przyrodnicze,  Dolina Prądnika, Brama Krakowska i inne skałki. Jaskinia Łokietka - super, tylko trochę zimno. Na koniec Pieskowa Skała z Maczugą Herkulesa i powrót do domu. Pogoda im dopisała.                                               dodał: w.maz

Ale wycieczka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sando   Dnia 09.06.2006r. odbyła się wycieczka na trasie Baranów Sandomierski, Sandomierz, Bałtów i Ujazd. Na wyjazd udali się uczniowie klas pierwszych i drugich gimnazjum.
Wyruszyliśmy o godzinie 6:00, a  pierwszym punktem naszej wycieczki był zamek w Baranowie Sandomierskim z bardzo bogatą historią. Drugim punktem wycieczki było zwiedzanie Sandomierza, najpierw odwiedziliśmy katedrę gdzie przewodnik opowiedział nam bardzo ciekawą historię dwunastu obrazów i malowideł znajdujących się wewnątrz katedry sandomierskiej.
Następnie udaliśmy się do domu Jana Długosza gdzie mieści się muzeum z wartościowymi zbiorami. Przedostatnim punktem wycieczki był park jurajski w Bałtowie. Jako ostatnią odwiedziliśmy miejscowość Ujazd. Tam zwiedziliśmy ruiny zamku Krzyżtopór z XVII wieku. Wszyscy wróciliśmy z wycieczki zmęczeni, ale i też bardzo zadowoleni.
Dziękujemy za organizacje i opiekę nad nami pani Krystynie i panu Wojciechowi.
autor: dorka
Wycieczka Lutcza i Haczów
eifla        Na tej wycieczce połączone zostały siły IIA z Lutczy, IIC i IIB
z Haczowa. Pamiętny wyjazd, w którym uczestniczyli uczniowie z dwóch odległych od siebie gimnazjów. Nie było jednach żadnych kłopotów z zintegrowaniem grupy.

......więcej fotek
Wycieczka w Bieszczady
zapora    Kto by nie pamiętaj wycieczki w Bieszczady. Prezentujemy tu wspomnienia w postaci fotek.

......więcej fotek

Wyjazd uczniów SP
                          sandObszerna relacja fotograficzna z wycieczki w dniach 14-15.06.2005. W   wyjeździe wzięliudział uczniowie klas V i VI Szkoły Podstawowej z Lutczy.

Zakopane 15-16 czerwca 2005

Wycieczka do Zakopanego 15-16 czerwca 2005 r.Zakopiec
15 czerwca uczniowie klas trzecich gim. ze swoimi wychowawcami oraz nauczycielem opiekunem wyjechali spod Gimnazjum Publicznego w Lutczy do Zakopanego.

Wycieczka na Strzałówkę w czerwcu 2004
strza     Klasa IA i IB wybrała się  wraz z wychowawcami  na górę Strzałówkę w Lutczy.